Dlaczego staram się myć zęby, a mój dentysta nie jest zadowolony z rezultatów ?

Mycie zębów jest czynnością złożoną i nie tak prostą, czy oczywistą. W ciągu życia często wykonujemy ją ponad 50 tysięcy razy, staje się ona odruchowa i nie wymaga naszego świadomego zaangażowania.

zobacz więcej

Dlaczego należy myć zęby?

Sfera społeczna i samopoczucie zdrowe zęby i dziąsła podnoszą naszą atrakcyjność. Nieprzyjemny zapach z ust (którego często nie jesteśmy świadomi!), widoczne ubytki próchnicowe czy też braki zębów sprawiają, że ludzie mogą starać się ograniczać z nami kontakt.

zobacz więcej

Przebieg zabiegu wszczepiania implantów zębowych

Na pierwszej wizycie lekarz bada pacjenta. Wykonuje się również tomografię komputerową, aby ocenić warunki do wszczepienia implantu zęba, ilość i jakość kości oraz zakres koniecznych zabiegów dodatkowych, jeśli są konieczne.

zobacz więcej

Czego spodziewać się po wszczepienu implantu?

Wszczepienie implantu jest mniej inwazyjne niż usunięcie zęba. Często po zabiegu dolegliwości nie są wielkie i nie potrzeba przyjmować środków przeciwbólowych.

zobacz więcej

Implant, most a proteza ruchoma?

Implant to śruba, która jest zrośnięta z kością a do niej jest przymocowana korona zęba (sztuczny ząb). Często na kilku implantach można odbudować cały łuk zębowy. Rozwiązanie to nie wymaga wyjmowania – praca zamocowana jest na stałe.

zobacz więcej

Jak należy postępować po wszczepieniu implantu ?

Implant jest tytanową śrubą, której celem jest zastąpienie korzenia brakującego zęba. Do implantu przymocowana jest korona protetyczna. Jest to w większości przypadków najlepsze i najbardziej bezpieczne rozwiązanie zapewniające długotrwały sukces w leczeniu.

zobacz więcej

Jak usunąć przebarwienia zębów ?

Za pomocą skallingu i piaskowania, higienistka oczyści zęby z kamienia, ale również osady, które powstały w wyniku picia herbaty, kawy, ziół i niektórych leków oraz palenia tytoniu.

zobacz więcej

Co jeść, by nie psuły się zęby ?

Właściwa dieta jest jednym z kluczowych czynników wpływających na zdrowie całego organizmu, a w szczególności jamy ustnej i zębów.

zobacz więcej

O co chodzi z tą próchnicą ?

Próchnica – choroba tkanek twardych zębów (szkliwo, zębina) powodująca ich niszczenie w wyniku działalności bakterii. Ubytki próchnicowe to próchnica tylko w znaczeniu potocznym. Próchnica to proces który prowadzi do powstania ubytków próchnicowych. Ze względu na częstość występowania, próchnica jest chorobą społeczną.

zobacz więcej

Jak powstaje płytka nazębna ?

Zaraz po umyciu zębów do ich powierzchni przyczepiają się składniki śliny (głównie glikoproteiny), które stanowią tak zwaną błonkę nabytą. W kolejnym etapie powierzchnie zębów zasiedlane są przez bakterie niepróchnicotwórcze i próchnicotwórcze.