Jak należy postępować po wszczepieniu implantu ?Implant jest tytanową śrubą, której celem jest zastąpienie korzenia brakującego zęba. Do implantu przymocowana jest korona protetyczna. Jest to w większości przypadków najlepsze i najbardziej bezpieczne rozwiązanie zapewniające długotrwały sukces w leczeniu.

Jak należy postępować po wszczepieniu implantu ?

• Unikać wysiłku fizycznego do końca dnia oraz intensywnych ćwiczeń fizycznych przez kilka dni,
  • nie pić alkoholu,
  • nie palić tytoniu,
  • dobrze się odżywiać,
  • unikać twardych (przez kilka dni) i gorących (przez dzień- dwa) pokarmów,
  • nie jeść bezpośrednio i kilka godzin po zabiegu,
  • nie nagryzać po stronie zabiegu,
  • nie odciągać warg i policzków w okolicy miejsca zabiegu, może to spowodować rozerwanie szwów,
  • unikać dotykania językiem miejsca zabiegu,
  • nie układać głowy na poduszce po stronie zabiegu,
  • może występować niewielkie krwawienie trwające zazwyczaj kilka godzin, czasami obrzęk lub zsinienie,
  • stosować zimne kompresy (przez 20 minut, potem 20 minut przerwy) przez pierwsze 8 godzin po zabiegu,
  • stosować płukanki zawierające chlorheksydynę kilka razy dziennie przez 5 dni,
  • zęby myć normalnie, zachowując ostrożność w okolicy miejsca zabiegu,
  • nie stosować irygatora w okolicy zabiegu,
  • jeśli odczuwany jest ból, można wziąć środki przeciwbólowe zgodnie ze wskazaniami - ból powinien ustąpić w ciągu kilku dni,
  • przyjmować leki zapisane przez lekarza.

O implantach przeczytasz również tu:

Przebieg zabiegu wszczepiania implantów zębowych

Na pierwszej wizycie lekarz bada pacjenta. Wykonuje się również tomografię komputerową, aby ocenić warunki do wszczepienia implantu zęba, ilość i jakość kości oraz zakres koniecznych zabiegów dodatkowych, jeśli są konieczne.

zobacz więcej

Czego spodziewać się po wszczepienu implantu?

Wszczepienie implantu jest mniej inwazyjne niż usunięcie zęba. Często po zabiegu dolegliwości nie są wielkie i nie potrzeba przyjmować środków przeciwbólowych.

zobacz więcej

Implant, most a proteza ruchoma?

Implant to śruba, która jest zrośnięta z kością a do niej jest przymocowana korona zęba (sztuczny ząb). Często na kilku implantach można odbudować cały łuk zębowy. Rozwiązanie to nie wymaga wyjmowania – praca zamocowana jest na stałe.

Zacznij leczenie

Podaj swoje dane, umówimy termin wizyty.