Implanty są najbardziej innowacyjnym kierunkiem rozwoju stomatologii. Pozwalają uzupełniać brakujące zęby. Leczenie implantologiczne wykorzystuje zjawisko osteointegracji, polegające na trwałym połączeniu implantu z kością. Lekarz stomatolog wszczepia brakujące korzenie zębów, na których następnie odbudowuje ich korony. Implanty przenoszą obciążenia na kość, co hamuje jej zanik.

Implanty są najlepszą metodą leczenia dla osób, które całkowicie lub częściowo utraciły zęby. Efekt kosmetyczny i funkcjonalny uzyskany po uzupełnieniu zęba niewątpliwie wpływa na poprawę jakości codziennego życia, a w szczególności zapewnia:

• komfort w trakcie wystąpień publicznych wymagających używania głosu,
  • większą ekspresję emocji, nieunikanie uśmiechu,
  • poprawę samopoczucia,
  • większą pewność siebie w kontaktach międzyludzkich,
  • wzrost poczucia atrakcyjności,
  • bardziej swobodne zachowanie w codziennych sytuacjach,
  • "efekt odmłodzenia",
  • poprawę procesu trawienia poprzez lepsze rozdrabnianie pokarmów,
  • zapobieganie chorobom związanym z nieprawidłowym trawieniem,
  • większą swobodę w zakresie wyboru pokarmów.
Implanty stomatologiczne - model

Przy zachowaniu odpowiednich standardów postępowania zabieg wszczepienia implantu jest bezpieczny i przewidywalny - 99% wszczepionych implantów trwale zrasta się z kością. Jedynie w nielicznych przypadkach organizm odrzuca wszczep. Stosujemy implanty renomowanych producentów i mamy wieloletnie doświadczenie. W naszym gabinecie, gdy dojdzie do niepowodzenia – ponowny zabieg wykonywany jest bezpłatnie.

Informacje dla pacjentów

Krąży wiele mitów na temat implantów i procedury ich wprowadzania, dlatego warto zapytać specjalistę o szczegóły przebiegu tego procesu. Poniżej przedstawiam Państwu podstawowe informacje związane z zabiegami wszczepiania implantów wykonywanymi w gabinecie.

Most na implantach

Po zakończeniu leczenia

Implanty stomatologiczne - model

Co to są implanty stomatologiczne?

W dużym uproszczeniu implant stomatologiczny to sztuczny korzeń wykonany z biokompatybilnego materiału (tytanu), który zostaje umieszczony w kości. Do implantu zostaje przykręcona porcelanowa korona (sztuczny ząb).

Implanty stomatologiczne - model

Czy implanty są bezpieczne i trwałe?

Prowadzone od wielu lat badania naukowe potwierdzają, że leczenie implantologiczne to bezpieczna i trwała metoda poprawy zdrowia. Obserwacje kliniczne potwierdzają też wysoką skuteczność tego sposobu leczenia - 99% wszczepionych implantów przyjmuje się. Implanty z powodzeniem zastępują brakujące zęby i dla pacjenta nie różnią się od naturalnych. Odpowiednia higiena i opieka stomatologiczna pozwalają cieszyć się pięknym uśmiechem przez wiele lat, a często wszczepione implanty służą do końca życia.

Czy wszczepione implanty wymagają specjalistycznej opieki?

Zarówno na powierzchni zębów naturalnych, jak i sztucznych opartych na implantach pojawia się płytka bakteryjna, która jeśli nie jest prawidłowo i regularnie usuwana może prowadzić do powstania stanów zapalnych dziąseł oraz kości. Mycie zębów na implantach jest podobne do mycia zębów naturalnych. Wizyty kontrolne i profesjonalna opieka stomatologiczna pozwalają zachować zdrowie i piękny uśmiech przez długie lata.

Można już dziś zmienić to, co jeszcze niedawno było niemożliwe, korzystając z dobrodziejstw rozwoju nauki i fachowych rąk specjalisty.

Jakie wybrać implanty ?

Wybór systemu oraz rodzaj implantów wybiera lekarz w porozumieniu z pacjentem na podstawie badania i tomografii komputerowej. Implanty stosowane w naszym gabinecie są wszczepiane na całym świecie i ulepszane na drodze badań naukowych. Po zabiegu pacjent otrzymuje paszport implantu zawierający informacje o producencie implantu, jego parametrach oraz rodzaju odbudowy protetycznej. Konsultacje implantologiczne są bezpłatne.

Materiał informacyjny firmy MIS

Czy wszczepianie implantów wiąże się z dyskomfortem?

Zabieg wszczepienia implantu przeprowadza się w znieczuleniu miejscowym. Zakres działań jest często mniejszy niż przy usuwaniu zęba. Podczas samego zabiegu pacjent nie odczuwa bólu. Przez kilka dni po zabiegu może być odczuwać pewien dyskomfort, ale najczęściej nie jest potrzebne przyjmowanie leków.

Ile czasu trwa leczenie implantologiczne?

Przed rozpoczęciem leczenia uzyskacie Państwo w naszym gabinecie przybliżony harmonogram. Ostateczne uzupełnienie protetyczne (sztuczne zęby) wykonuje się w ciągu 3–4 miesięcy po wszczepieniu implantów. Istnieje możliwość jednoczesnego usunięcia zęba, wszczepienia implantu i wykonania tymczasowej korony na jednej wizycie. Pacjent wychodzi z gabinetu z zębami. W zależności od warunków leczenie może zajmować więcej czasu. Dokładne informacje uzyskacie Państwo podczas szczegółowych badań, jakie przeprowadzamy w naszym gabinecie.

Jak często implant nie zrasta się z kością?

Właściwie zaplanowane i przeprowadzone leczenie daje pewność, że wszczepiony implant się przyjmie i będzie Państwu służył przez lata.

99,71%

Integracja implantów - wyniki badań

* Badania nad integracją implantów w okresie od 1 do 5 lat po wszczepieniu, grupa 7340 pacjentów wg MIS.